wtorek 4 października 2022

Artykuł znajduje się poniżej pod naszym twitterem i facebookiem. Prosimy polub nas na twitterze i facebooku, natomiast aby przeczytać artykuł skroluj w dół.

Tymczasem na Twitterze:

A wystarczyło przestrzegać prawa. To i wyroki nie byłyby uchylane, a UE wypłacałaby KPO i kar nie naliczała. Ale jak się robi prawo geszeftami z Funduszu Sprawiedliwości to takie są potem efekty…

e-wrzosek #FBPE🇪🇺🇵🇱🏳️‍🌈#FundamentalRights@e_wrzosek

Minister. Chyba Sprawiedliwości.
Polska ad 2022

Tymczasem na Facebooku:

Na bakier z dobrym wychowaniem w ZUS? Naczelnik Beata Leszyk i przyjazny urząd, który nie przeprasza.

200 odsłon

Reklama #11

Reklama #12

Reklama #12

Odkąd CzasFinansow.pl zaczął ujawniać patologie, nierzetelność, brak profesjonalizmu, ale i braki w manierach i zasadach kultury osobistej ogólnie w Zakładach Ubezpieczeń Społecznych w całej Polsce to zaczęli się do nas od 2020 roku zgłaszać czytelnicy z różnych miast. Czytelnicy wiedzą, że zapewniamy im anonimowość, więc decydują się przekazywać nam dokumenty urzędowe, które są nie tylko skandaliczne, ale po prostu mogą świadczyć o poważnych brakach w rzetelności, czy kulturze osobistej, konkretnych pracowników ZUS, którzy pod tymi dokumentami się podpisują. Nie inaczej jest w tym przypadku. Zastępca Naczelnika Wydziału Ubezpieczeń i Składek Beata Leszyk to urzędnik z ZUS oddział Zielona Góra, której przeproszenie za niewłaściwe wykonywanie obowiązków służbowych przez gardło nie przechodzi.

Dobre wychowanie, kultura osobista, czy maniery to wartości, które każdy człowiek wynosi z domu rodzinnego. Nim człowiek stanie się pełnoletni to jego rodzice robią wszystko do czego są zdolni, aby swoje dziecko wychować jak najlepiej. Czasami udaje się im tylko wprowadzić w Polskie społeczeństwo osobę reprezentującą takie same wartości moralne, etyczne i kulturowe jakie prezentują rodzice, czasem uda się wychować kogoś na lepszego człowieka od własnych rodziców. Czasem też rodzicie zawodzą i w społeczeństwo rusza osoba o niskich wartościach wyniesionych z domu rodzinnego. Ta niemająca z tym artykułem nic wspólnego dygresja w sposób ogólny odnosi się do uczestnictwa w zasadach współżycia społecznego przez każdego człowieka.

Beata Leszyk po lewej stronie. Zdjęcie ze strony: https://zachod.pl/397869/co-jak-i-dlaczego-10-01-2019-maly-zus/

Naczelniczka, która nie przeprosi bo nie przewiduje tego kodeks postępowania administracyjnego

Beata Leszyk jest wieloletnim pracownikiem zielonogórskiego oddziału ZUS. Latami pracowała by wygryźć swoich przeciwników zawodowych i ostatecznie uzyskała awans na stanowisko Zastępcy Naczelnika Wydziału Ubezpieczeń i Składek. To osoba, która podejmuje decyzje administracyjne i wydaje postanowienia administracyjne w imieniu całego organu rentowego. Organu, który od jakiegoś czasu posługuje się logo “Przyjazny Urząd” na swoich pismach urzędowych.

Beata Leszyk udowodniła w praktyce jak pozorna i iluzoryczna jest kreacja ZUS na urząd przyjazny. Jeśli podmiot prawny ma być przyjazny to muszą jego wszyscy pracownicy wykazywać się dobrym wychowaniem, wysoką kulturą osobistą, powstrzymywać emocje aby nie prezentować zachowań patologicznych oraz przestrzegać na najwyższym poziomie zasad współżycia społecznego aby dawać przykład swoją osobą i swoim zachowaniem, że nawet wobec najtrudniejszych dla ludzkiego charakteru sytuacji dany pracownik tego podmiotu będzie prezentował sobą najwyższe standardy moralne i etyczne.

Beata Leszyk druga od lewej. Zdjęcie z https://www.lubuskie.pl/wiadomosci/9802/obradowala-wojewodzka-rada-dialogu-spolecznego

Przyjazny Urząd na papierze, ale nie w codziennej praktyce

Mając to na uwadze należy wskazać, że Beata Leszyk w piśmie urzędowym z dnia 6 lipca 2022 roku na dokumencie zawierającym logo “Przyjazny Urząd” napisała poniższe zdanie:

“Prowadziliśmy postępowanie wyjaśniające na podstawie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego. Przepisy te nie przewidują obowiązku dokonania przeprosin stron postępowania po jego zakończeniu”

Ten cytat w kontekście logo “Przyjazny Urząd” wprost demaskuje z jakimi osobami organ rentowy ma do czynienia na stanowiskach decyzyjnych. Beata Leszyk nie jest kobietą czy osobą, która przeprasza za bezpodstawne postępowania. Beata Leszyk jest osobą, która nie ma wpojonych wartości, które ze zwykłej ludzkiej przyzwoitości wskazują, że jeśli czynności służbowe okazały się niezasadne, błędne, albo wadliwe to po prostu, po ludzku, tak jak rodzice wszystkich uczyli za młodu, przeprosić.

Zdjęcie pisma zostało zanonimizowane by nie ujawnić informacji o naszym informatorze.

Nie będzie przeprosin!

Przeprosiny jednak nie mieszczą się w kanonie wartości “Przyjaznego Urzędu” co udowodniła Beata Leszyk. Jeśli ustawodawca nie wpisał w kodeks postępowania administracyjnego by przeprosić skrzywdzoną osobę to tacy pracownicy ZUS jak Beata Leszyk nie przeproszą.

Łatwa to wymówka, ale jest ona charakterystyczna dla osób pozbawionych empatii i będących przeciwieństwem osób przyjaznych. Można zatem domniemać, że ten “Przyjazny Urząd” jest tylko po to, aby wprowadzić w błąd szeroko rozumianą opinię publiczną. Nasi czytelnicy zwracają nam uwagę, że to może być celowe oszustwo pracowników ZUS, którzy arogancję, impertynencję, gburowatość, a niekiedy pospolite chamstwo przykrywają tym logo.

Jak zwracają nam uwagę nasi czytelnicy to bardzo częsta praktyka ze strony osób zatrudnionych w ZUS. Gdy chory, albo ubezpieczony, albo płatnik składek popełni błąd to urzędnicy potrafią go karać, nękać postępowaniami, traktować jak oszustwa, który okrada Skarb Państwa. Gdy jednak błąd popełni pracownik ZUS to zaczyna się tanie cwaniakowanie, które rzadko kiedy kończy się przeprosinami. Czytelnicy podają konkretne wyjaśnienie – pracownik ZUS przepraszać nie będzie za swoje błędy bo wie, że i tak człowiek “przypełznie’ do niego na kolanach prędzej, czy później, załatwić jakąś ważną dla niego sprawę. To smutne, że taką opinię o ludziach zatrudnionych w ZUS ma społeczeństwo. Wierzymy, że nie wszyscy w danych oddziałach ZUS są tacy, ale organ rentowy nie ustaje w wysiłkach, aby przekonać nas, że społeczeństwo ma rację w swojej ostrej opinii.

Dziennikarze SpidersWeb już w 2019 ujawnili, że pracownikom ZUS przełożeni wydają decyzje by wydawać szkodliwe i skazana na porażkę w Sądzie decyzje.

Tym bardziej, że “Przyjazny Urząd” który słowami Beaty Leszyk nie skala się przeprosinami, za niezasadne postępowanie i złe praktyki, stosuje metody, które niektórzy z naszych czytelników nazywają wprost stalkerskimi. Przypomnieć należy ustalenia redakcji Spidersweb.pl, której dziennikarze dotarli do byłych pracowników ZUS. Wyjawili oni wtedy, że Naczelnicy i Dyrektorzy szeregowym pracownikom “Przyjaznego Urzędu” kazali wszczynać postępowania i wydawania decyzji administracyjnych z góry wiadomych, że są nieuczciwe i fałszwe, po to, aby nękana osoba lub podmiot musiała potem bronić się w Sądach.

Nakazano pracownikom wydawanie decyzji, nawet jeśli była ona z góry skazana na porażkę w sądzie. Nieraz słyszeliśmy, że jak taka osoba chce, to może się bronić przed sądem i zobaczymy, jak sobie poradzi.
– mówią redakcji SpidersWeb.pl pracownicy ZUS.

Mając to na uwadze przykre jest to, że tacy urzędnicy jak Beata Leszyk zamiast po prostu przeprosić, co jest ludzkim i uczciwym zachowaniem oczekiwanym przez społeczeństwo, woli ujawniać swoją prawdziwą naturę i maniery, że skoro kodeks postępowania administracyjnego nie przewiduje przeprosin to ona nie poczuwa się by kogokolwiek skrzywdzonego jej czynnościami służbowych przeprosić.

Ocenę tego zachowania zostawiamy czytelnikom.

Niestety ze zgłoszeń naszych czytelników wynika, że Beata Leszyk nie jest wyjątkiem pośród wspaniałych pracowników organu rentowego. To jest charakterystyczne zachowanie kierowników, naczelników, a nawet niektórych Dyrektorów. Jeśli doświadczyliście chamstwa ze strony jakiegokolwiek pracownika ZUS, ale po lekturze pisma urzędowego organu rentowego czujecie, że Was obrażono lub znieważono, albo ubliżano to koniecznie do nas napisze i załączcie to pismo. Chętnie opiszemy Waszą historię, gwarantujemy anonimowość, zaś ujawnianie patologii w ZUS leży w interesie społecznym.

Do sprawy będziemy wracać.

Co sądzisz na ten temat?
+1
14
+1
22
+1
12
+1
16
+1
46
+1
23
+1
22

Powiązanie artykuły

ZUS we Wrocławiu: dyskryminacja, mobbing i nierówne traktowanie pracowników?

Uwaga na oszustów! Czy ZUS chce okraść płatnika składek na 1,5 miliona złotych? Tak twierdzą czytelnicy – to złodziejstwo – dodają zbulwersowani

Paratarcza jak lichwiarska chwilówka? Czy za rok ZUS odzyska każde postojowe od firm z odsetkami, karą i kosztami egzekucji?

Przestępcy z ZUS: Dyrektor gabinetu prezesa ZUS skazany za wyciek danych i przestępstwo urzędnicze!

Dyrektor ZUS we Wrocławiu Piotr Burtowski stracił stanowisko. Czy to pokłosie działań Urzędu Ochrony Danych Osobowych i Prokuratury?

PiS i ZUS zamierzają uniemożliwić chorym przedsiębiorcom pobieranie świadczeń za swoje choroby.

Przestępcy z ZUS: CBA kieruje zawiadomienie do prokuratury na byłego prezesa ZUS, członka zarządu, dyrektora i naczelnika

Przez nadpłatę nie dostaniesz pomocy. Co na to ZUS? “Przedsiębiorcy sami są sobie winni”

Uwaga! Radca Prawny wrocławskiego ZUS Rafał Skarul podaje fałszywe adresy w odwołaniach przekazanych do Sądów!

Poprzednie
Następne

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

127 odsłon

Uwaga na oszustów! Czy ZUS chce okraść płatnika składek na 1,5 miliona złotych? Tak twierdzą czytelnicy – to złodziejstwo – dodają zbulwersowani

Redakcja CzasFinansow.pl została zasypana zgłoszeniami od zbulwersowanych czytelników, którzy dotarli do wpisu radcy prawnego doktor Katarzyny Kalaty. Jest to historia przedsiębiorcy, który opłacał składki za pracowników na kwotę 1,5 miliona złotych. ZUS uznał, że zła firma opłacała składki i zażądał by druga firma drugi raz opłaciła już raz zapłacone 1,5 miliona. Jednocześnie ZUS odmawia zwrotu nadpłaconych 1,5 miliona złotych pierwszemu płatnikowi bo zdaniem ZUS sprawa się przedawniła.

Złodziejstwo? Nasi czytelnicy nazywają praktykę ZUS ostro i bez ceregieli. Jak to możliwe – pytają – że ZUS jak jakieś Amber Gold nie chcę oddać niezasadnie zapłaconych kwot? Inni grzmią, że takiej bezczelności nie miał nawet prezes Amber Gold.

Sprawę wyjaśnia Radca Prawny.

Pani Monika prowadzi spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością od 2002 r. Współudziałowcem jest jej mama, która ma 8% udziałów.
ZUS podczas kontroli uznał, że udziały mamy Pani Moniki są znikome. Zatem Pani Monika nie ma tytułu do ubezpieczenia z tytułu zawartej umowy o pracę w spółce i powinna rozliczyć się jak osoba prowadząca działalność gospodarczą.

ZUS wygrał sprawę i Pani Monika została uznana za „jedynego udziałowca sp. z o.o.” Zatem nie miała umowy o pracę od 2002 r. i wszystkie składki ZUS, łącznie 1,5 mln zł powinny zostać zwrócone spółce.
Nic bardziej mylnego!
ZUS wydał kolejne dwie decyzje:
pierwszą – na spółkę odmawiając zwrotu składek z uwagi na ich przedawnienie;
drugą – na Panią Monikę twierdząc, że składki należy zapłacić ponownie

Teraz jako osoba prowadząca działalność – łącznie 1,5 mln zł. Tak, tu już nie stosujemy przedawnienia
Oczywiście wraz z Panią Moniką złożyłyśmy odwołanie…

Zapytacie skąd to wynika? Radca Prawny wyjaśnia

Wspólnicy spółek z o.o. nie muszą opłacać składek ZUS.
Wyjątkiem są jednoosobowe spółki z o.o., które muszą opłacać składki ZUS na analogicznych zasadach jak przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą.
ZUS podejmując kontrolę np. dwuosobowych spółek z o.o. wydaje decyzje, w których większościowego wspólnika uznaje za jednoosobowego wspólnika spółki
ZUS argumentuje to tym, że wspólnik większościowy posiadając 90-99% udziałów, ma istotny wpływ na podejmowanie wszystkich czynności. Zatem decyduje samodzielnie i jest de facto spółką jednoosobową. Automatycznie oznacza to obowiązek odprowadzania składek ZUS wstecz (nawet za 10 lat).

Ta historia byłaby uczciwa i etyczna gdyby ZUS nie zachowywał się jak wychowanek zarządu Amber Gold i powstrzymał się od wyłudzania pieniędzy – grzmią na alarm czytelnicy, którzy napisali do nas po lekturze wpisu Radcy Prawnego.

Jak nam wyjaśniają – jeśli doszło do sytuacji nadpłacenia składek, a w tym przypadku mówimy o zapłaconej do ZUS kwocie 1,5 miliona złotych, to ZUS powinien oddać nadpłatę i to z odsetkami ustawowymi od dnia zaksięgowania się danej niezasadnej wpłaty na koncie ZUS płatnikowi, który niezasadnie zapłacił, a jednocześnie wezwać właściwego płatnika by zapłacił składki prawidłowo.

ZUS ma jednak reputację piramidy finansów i przestępców – niedawno tak o ZUS publicznie napisał poseł Janusz Korwin-Mikke i trudno nie zgodzić się z taką opinią na przykładzie sprawy upublicznionej przez Radcę Prawnego. Praktyką złodziejską i oszustwem może być jednoczesne odmawianie oddania nadpłaconych błędnie składek powołując się na przedawnienie i żądać by inny płatnik raz jeszcze te składki opłacił. Dochodzi bowiem do sytuacji zdublowania zapłaconych składek.

Nasze dziennikarskie śledztwo wykazuje, że ten przypadek 1,5 miliona złotych to nie jest incydent a agresywna praktyka podmiotu prawnego ZUS, który z takich wyłudzeń uczynił sobie stałe źródło dochodu. Takie sytuacje dzieją się w całej Polsce. Nie udało się nam potwierdzić zarzutów naszych zbulwersowanych czytelników, ale jeśli wierzyć czytelnikom to ZUS wyłudzając dwukrotność składki wcale nie księguje na koncie ubezpieczonych podwójnie opłaconej składki tylko nadpłatę sobie przywłaszcza. Jeśli zarzuty naszych czytelników są prawdziwe to świadczy to tylko o potwierdzeniu ostrych słów Janusza Korwina-Mikke o ZUS i jego pracownikach. Co gorsze – tego rodzaju metody są rzeczywiście charakterystyczne dla piramid finansowych, czy firm takich jak Amber Gold, a ZUS skutecznie pracuje na swoją reputację przedsiębiorstwa od którego małżeństwo P. mogłoby się uczyć złych praktyk.

Nie posiadamy jeszcze informacji który oddział ZUS odpowiada za tę bulwersującą naszych czytelników decyzję i który konkretnie pracownik ZUS się pod nią podpisał. Gdy się dowiemy to Was o tym poinformujemy.

Problemem nie jest też sam ZUS jako podmiot prawny. Budynek nic przecież nie robi. To ludzie, którzy pracują w ZUS podejmują decyzje. Także takie jak ta, która zbulwersowała naszych czytelników na tyle, że wysyłali nam tę historię z prośbą o ostrzeżenie społeczeństwa przed nieuczciwymi i amoralnymi praktykami ZUS i jego pracowników. Koniec końców to jakiś człowiek – naczelnik, czy dyrektor – podejmuje decyzję, aby okraść przedsiębiorcę z nadpłaconych lub niezasadnie opłaconych składek.

Nasi czytelnicy bardzo kategorycznie oceniają takie praktyki – twierdzą, że osoba, która podpisuje się pod takimi decyzjami prezentuje wartości moralne gorsze od zarządu Amber Gold. Twierdzą, że urzędnik, który dopuszcza się takiej decyzji postępuje nie tylko nieludzko, ale sprzecznie z wartościami chrześcijańskimi i podstawowymi wartościami dobrego wychowanie. Niektórzy czytelnicy idą o krok dalej i twierdzą, że takie zachowania są sprzeczne z zasadami współżycia społecznego i są amoralne.

Niestety ZUS zdaje się cieszyć, że ma takich pracowników, którzy takie decyzje podejmują, a to już może być, na co zwracają nam uwagę czytelnicy skupieni wokół grupy facebook Pokrzywdzeni przez ZUS, nie tylko nieetyczne, ale wprost złodziejstwem i oszustwem, z którego ZUS uczynił sobie dodatkowe i stałe źródło dochodu wobec grożącej mu niewypłacalności. Redakcja nie popiera tych ocen, ale zbulwersowani czytelnicy najwyraźniej mają już wyrobioną opinię o reputacji ZUS jako instytucji zaufania publicznego…

Do sprawy będziemy wracać. Jeśli znacie kogoś od kogo ZUS próbuje i lub udało mu się w podobny sposób wyłudzić pieniądze to koniecznie poproście by pokrzywdzeni zgłosili się do naszej redakcji. Opiszemy ich historię i ujawnimy kolejne patologie ZUS i jego pracowników.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Tymczasem na Twitterze:

A wystarczyło przestrzegać prawa. To i wyroki nie byłyby uchylane, a UE wypłacałaby KPO i kar nie naliczała. Ale jak się robi prawo geszeftami z Funduszu Sprawiedliwości to takie są potem efekty…

e-wrzosek #FBPE🇪🇺🇵🇱🏳️‍🌈#FundamentalRights@e_wrzosek

Minister. Chyba Sprawiedliwości.
Polska ad 2022

Tymczasem na Facebooku:

Zobacz nas YouTube:

Reklama #30

Reklama #15

Reklama #16

ALARM CZASFINANSÓW

Chcesz nam podsunąc temat na reportaż? Oszukał Cię urzędnik? ZUS Cię skrzywdził? Policja i Prokuratura zawiodły? Sąd wydał niesprawiedliwy wyrok? Chcesz zwrócić uwagę redakcji na jakąś konkretną sprawę? Chciałbyś, aby redakcja zainterweniowała społecznie w Twojej sprawie? Zgłoś nam ALARM!

Ostatnie artykuły