czwartek 8 czerwca 2023

NA CZASIE:

Poprzednie
Następne

Skarbówka szybko zabiera, ale oddawać już jej nie tak spieszno

2179 odsłon

Reklama #11

Reklama #12

Reklama #12

Większość firm nie odnotowała jakiegokolwiek przyspieszenia w zwracaniu VAT przez urzędy skarbowe – alarmuje BCC. Nie jest tajemnicą, że Urzędy Skarbowe i KAS za władzy Prawa i Sprawiedliwości nie spieszą się ze zwrotem nadpłaty podatku VAT. Niektóre firmy oczekują od 2016 roku i nie mogą się doczekać. Obawiają się również upomnieć, gdyż jest to niemalże jednoznaczne z rozpoczęciem złośliwej kontroli fiskusa w przedsiębiorstwie.

Zgodnie z domeną Jarosława Kaczyńskiego “uczciwy nie mają powodów by się obawiać” to nawet uczciwi nie chcą mieć do czynienia z kontrolerami ze skarbówki bo zawsze się do czegoś przyczepią. Wiele firm z kolei zauważa, że jeśli przelewy są realizowane to ostatniego dnia, w którym zgodnie z prawem podatek winien być zwrócony.

W czasie epidemii Koronawirusa przedsiębiorcy tym bardziej mają obawy, czy doczekają się zwrotu podatku VAT. Wszyscy są zgodni, że taki zaległy przelew ze skarbówki mógłby być zbawienny dla wielu firm, które stoją w obliczy upadku przez kryzys spowodowany epidemią.

Dziś każdy dzień to dla przedsiębiorców walka o płynność finansową i o ratowanie ich firm – podkreśla Michał Borowski, ekspert BCC ds. VAT – wielu zatorom płatniczym można zapobiec przez szybsze zwroty VAT.

Przed wybuchem epidemii nie było po prostu woli by rzetelnie rozliczyć się z podatnikiem. Obecnie wymówką jest epidemia i praca zdalna personelu, która w sposób oczywisty opóźnia wszelkie prace urzędów skarbowych i KAS.

Z badania przeprowadzonego wśród 600 członków organizacji BCC wynika, że ponad 82 proc. respondentów nie odnotowało jakiegokolwiek przyspieszenia w zwracaniu podatku VAT przez urzędy skarbowe.

Prawdopodobnie w obecnej sytuacji finansowej Państwa nie będzie woli by szybciej rozliczać się z podatnikami. Założyć należy, że Skarbówka wykorzysta każdą możliwość, aby nie zwracać pieniędzy firmom.

Co sądzisz na ten temat?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązanie artykuły

Na płocie Błaszczaka zawisł uchodźca. W gronie PiS i funkcjonariuszy rasistowskie żarty.

Na bakier z dobrym wychowaniem w ZUS? Naczelnik Beata Leszyk i przyjazny urząd, który nie przeprasza.

Maffashion i Musiał z zarzutami za reklamę alkoholu

Łatwy Kredyt

Sędzia Sądu Apelacyjnego Ewa Barnaszewska: media mają prawo kłamać, nie muszą weryfikować pomówień i zniesławień

Od wybuchu wojny w Ukrainie w Polsce wzrastają zakażenia HIV, rzeżączką i kiłą

Solven Finance

Polożyczka.pl

Poprzednie
Następne

21.6K odsłon

Twisto informuje o wycieku danych. Klienci omyłkowo zgłoszeni do BIK.

Na początku czerwca 2023 roku, operator płatności odroczonych Twisto, niedawno nabyty przez ING Bank Śląski, poinformował swoich użytkowników o niezamierzonym naruszeniu ochrony danych. Firma przekazała informacje o umowach swoich klientów do Biura Informacji Kredytowej (BIK) – a skala tego naruszenia pozostaje niewiadoma.

Incydent był drugim poważnym wyciekiem danych w ciągu ostatnich tygodni, co zwraca uwagę na rosnące problemy z bezpieczeństwem w sektorze finansowym. Wcześniej doszło do blokady kart płatniczych klientów przez banki z powodu podobnych problemów z bezpieczeństwem.

“Zdarzenie zostało wykryte przez jednego z naszych pracowników, skontaktowaliśmy się z BIK z prośbą o jak najszybsze usunięcie nieprawidłowo wpisanych informacji,” powiedziała firma w komunikacie do klientów. Oczekuje się, że niewłaściwie wprowadzone informacje zostaną usunięte w ciągu najbliższych 2-3 dni roboczych.

Twisto podjęło odpowiednie działania, zgłaszając incydent do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. “Czekamy na wskazówki w tej sprawie,” dodaje firma.

Joanna Kasiedczak, rzeczniczka Twisto, podkreśliła portalowi Cashless.pl, że firma nie jest jeszcze w stanie określić skali zdarzenia. “Dostaliśmy potwierdzenie od BIK, że rekordy zostaną trwale usunięte w ciągu 2-3 dni roboczych,” powiedziała.

Twisto prowadzi równolegle analizę przyczyn zdarzenia, szukając rozwiązań, które mogą pomóc uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości. “Planowane jest ponowne przeszkolenie personelu, w tym wdrożenie dodatkowych procedur wewnętrznych, gdyż w istocie to naruszenie stanowi niefortunny zbieg okoliczności, z ułomnością ludzką, którą wykluczyć można jedynie poprzez cykliczne uświadamianie jak ważne dla Twisto jest właściwe przestrzeganie prawa ochrony danych,” zapewnia firma.

Twisto zaznacza, że obecnie nie stwierdzono trwałych negatywnych skutków dla użytkowników i uważa, że są one mało prawdopodobne. Firma twierdzi, że BIK, utworzony przez banki i Związek Banków Polskich, ma odpowiednią wiedzę na temat prawidłowego postępowania z danymi.

Ten drugi poważny wyciek danych w ciągu ostatnich tygodni pokazuje, jak ważne jest dla instytucji finansowych utrzymanie najwyższych standardów bezpieczeństwa i prywatności dla swoich klientów. Jednocześnie podkreśla, jak istotne jest odpowiednie szkolenie pracowników w zakresie ochrony danych osobowych. Każdy wyciek informacji może prowadzić do utraty zaufania klientów i poważnych konsekwencji prawnych.

Incydent z Twisto, będący teraz częścią ING Banku Śląskiego, jest szczególnie niepokojący w kontekście ostatnich wydarzeń. Pokazuje, że żadna firma, niezależnie od wielkości czy renomy, nie jest odporna na potencjalne naruszenia ochrony danych. To kolejny apel o zwiększenie świadomości i uwagi, jaką należy poświęcić ochronie danych osobowych – szczególnie w sektorze finansowym, gdzie konsekwencje mogą być niezwykle poważne.

Jak podawał ING Bank Polski w swoim komunikacie o inwestycji w Twisto z 5 października 2017 roku za unikalnym rozwiązaniem Twisto stoi Nikita, innowacyjny silnik zarządzania ryzykiem. Dzięki wykorzystaniu technologii big data oraz machine learning Nikita potrafi ocenić zdolność kredytową klienta w ciągu mierzonym w milisekundach. Uruchomienie usługi Twisto „kup teraz, zapłać później” w Polsce odbędzie się w 2018 r.

Nawiązanie strategicznego partnerstwa z Twisto jest dowodem na zaangażowanie ING w rozwój nowoczesnych rozwiązań dla firm w obszarze e-commerce. Inwestycja w podmiot oferujący usługę późniejszych płatności to równocześnie realizacja naszej strategii dostarczania innowacyjnych rozwiązań odpowiadających na nowe potrzeby klientów. Sukces Twisto na czeskim rynku jest potwierdzeniem nie tylko kompetencji zespołu, ale także dobrego rozpoznania potrzeb dzisiejszych konsumentów – powiedział Michał Bolesławski, wiceprezes ING Banku Śląskiego.

Umowa ING Banku Śląskiego z Twisto Polska jest częścią wartej 5 mln euro rundy inwestycyjnej Twisto Czechy, której przewodzi Grupa ING w towarzystwie UNIQA. Jej celem jest nawiązanie strategicznego partnerstwa w regionie Europy Środkowej, ze szczególnym uwzględnieniem rynku polskiego. Spółka Twisto Czechy jest także wspierana przez dotychczasowych inwestorów ENERN i Partners.

Podczas gdy rynek e-commerce w Czechach był doskonałą platformą do szukania nowych rozwiązań, wejście na polski rynek – 4 razy większy od czeskiego – pozwoli dotrzeć Twisto do nowych konsumentów w regionie. Dzięki know-how i wsparciu na miejscu naszych nowych inwestorów wchodzimy na polski rynek w odpowiednim momencie i z produktem, który będzie dobrze dopasowany do potrzeb polskich klientów. Wierzymy, że z pomocą ING jako partnera strategicznego i naszych nowych inwestorów – Cezarego Smorszczewskiego oraz UNIQA, dostarczymy klientom i sklepom internetowym najlepszy możliwy produkt – powiedział Michal Šmída, założyciel i CEO Twisto.

ING aktywnie szuka nowych rozwiązań, które dadzą dodatkową wartość klientowi. W tym celu bank nawiązuje współpracę z startupami i firmami, które pomagają mu wzbogacić ofertę o usługi odpowiadające potrzebom klientów. Bank otworzył także wewnętrzny akcelerator – Innovation Lab, który m.in. analizował możliwości rozwoju usługi późniejszych płatności w Polsce. Na podstawie jego prac bank podjął decyzję o podjęciu współpracy z Twisto i wspólnego rozwijania w Polsce usługi „kup teraz, zapłać później”.

Źródło: Cashless.pl, ING Bank Polski

Przeczytaj też najnowsze artykuły:

Najnowsze komentarze czytelników do artykułów:

TAGI ostatnich artykułów:

Andrzej Duda Anna Maćkowiak bandyci w mundurach covid Daniel Obajtek dobra osobiste Dominik Wojtasiak dług egzekucja administracyjna egzekucja komornicza getback groźby karalne hejt igor stachowiak Izba Dyscyplinarna Jarosław Kaczyński justyna kłoczko kara za naruszenia ograniczeń obywatelskich Koronawirus koszty zastępstwa procesowego KPO L4 Maciej Wąsik marek niechciał marian banaś Mariusz Błaszczak mateusz morawiecki matki kontra zus Michał Woś minimalna krajowa Ministerstwo Sprawiedliwości mobbing najwyższa izba kontroli naruszenie dóbr osobistych nękanie Piotr Burtowski PiS policja policja w czasie epidemii pomówienie prawo i sprawiedliwość prokuratura Przemysław Czarnek przestępcy z ZUS Płot Błaszczaka RODO Siewcy hejtu Solidarna Polska strajk kobiet Sąd Sąd Okręgowy we Wrocławiu Sąd Rejonowy we Wrocławiu Sądy Sędzia Anna Borkowska Sędzia Joanna Żelazny tarcza antykryzysowa Tomasz Chróstny Trybunał Konstytucyjny Unia Europejska uokik Urząd Ochrony Danych Osobowych Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów urząd skarbowy Vladimir Putin wierzytelności windykacja wybory prezydenckie Władysław Frasyniuk Zakład Ubezpieczeń Społecznych Zakład ubezpieczeń społecznych zus Zarząd Główny NSZZ Policjantów Zbigniew Ziobro zjednoczona prawica zniesławienie znieważenie znieważenie funkcjonariusza ZUS ZUS oddział we Wrocławiu ZUS PUE ZUS we Wrocławiu

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tymczasem na Twitterze:

Tymczasem na Facebooku:

Zobacz nas YouTube:

Reklama #30

Reklama #15

Reklama #16

ALARM CZASFINANSÓW

Chcesz nam podsunąc temat na reportaż? Oszukał Cię urzędnik? ZUS Cię skrzywdził? Policja i Prokuratura zawiodły? Sąd wydał niesprawiedliwy wyrok? Chcesz zwrócić uwagę redakcji na jakąś konkretną sprawę? Chciałbyś, aby redakcja zainterweniowała społecznie w Twojej sprawie? Zgłoś nam ALARM!

Ostatnie artykuły