piątek 6 grudnia 2024

NA CZASIE:

Poprzednie
Następne

Maffashion i Musiał z zarzutami za reklamę alkoholu

21.6K odsłon
2K

Reklama #11

Reklama #12

Reklama #12

Reklamowanie alkoholu w sieci to temat, który od dłuższego czasu wzbudza kontrowersje. W Polsce jest to temat szczególnie drażliwy ze względu na obowiązujące przepisy, które mają na celu ochronę społeczeństwa przed szkodliwymi skutkami alkoholizmu. Ostatnio do sądu trafił akt oskarżenia przeciwko dwóm znany osobom publicznym, influencerce Julii Kuczyńskiej, znanej jako “Maffashion”, oraz aktorowi Maciejowi Musiałowi. Według śledczych z warszawskiej prokuratury celebryci złamali przepisy o wychowaniu w trzeźwości i o przeciwdziałaniu alkoholizmowi, reklamując napoje alkoholowe na swoich kontach na Instagramie.

Według doniesień portalu tvp.info, prokuratura oskarżyła Kuczyńską i Musiała o reklamowanie napojów alkoholowych, łamiąc w ten sposób przepisy zapisane w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

Jak wyjaśniła rzeczniczka Prokuratury Okręgowej w Warszawie, Aleksandra Skrzyniarz: “Prokuratura Rejonowa Warszawa-Ochota 18 kwietnia skierowała do warszawskiego sądu akt oskarżenia przeciwko celebrytom”.

W przypadku Kuczyńskiej, zarzut dotyczy reklamowania włoskiego piwa na Instagramie 23 czerwca ubiegłego roku. Z kolei, w przypadku Musiała, oskarżenie dotyczy reklamowania szkockiej whisky na Instagramie 31 sierpnia 2021 r. oraz włoskiego piwa 6 lipca 2022 r.

Zgodnie z ustawą dotyczącą wychowania w trzeźwości oraz przeciwdziałaniu alkoholizmowi, reklamy oraz promocja innych alkoholi niż piwo są zabronione. Jednakże w przypadku promocji piwa istnieją określone ograniczenia, takie jak zakaz pokazywania osób nieletnich w reklamach, zakaz skojarzeń z atrakcyjnością seksualną, nauką, pracą, sukcesem zawodowym lub życiowym, jak również zakaz przekonywania o właściwościach leczniczych, stymulujących, uspokajających lub rozwiązywania konfliktów osobistych.

Ponadto, reklamy piwa mogą być emitowane w telewizji, radiu i kinach tylko między godziną 20 a 6 rano, nie mogą pojawiać się w prasie młodzieżowej i dziecięcej oraz na okładkach gazet i czasopism. W przypadku reklam outdoorowych, 20% musi zajmować komunikat o szkodliwości spożycia alkoholu lub o zakazie sprzedaży go nieletnim. Nie ma natomiast szczegółowych zasad dotyczących reklam piwa w internecie.

Co sądzisz na ten temat?
+1
13
+1
22
+1
32
+1
33
+1
77
+1
2
+1
2

3 komentarzy “Maffashion i Musiał z zarzutami za reklamę alkoholu”

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązanie artykuły

Poprzednie
Następne

Tymczasem na Twitterze:

Tymczasem na Facebooku:

Zobacz nas YouTube:

Reklama #30

Reklama #15

Reklama #16

ALARM CZASFINANSÓW

Chcesz nam podsunąc temat na reportaż? Oszukał Cię urzędnik? ZUS Cię skrzywdził? Policja i Prokuratura zawiodły? Sąd wydał niesprawiedliwy wyrok? Chcesz zwrócić uwagę redakcji na jakąś konkretną sprawę? Chciałbyś, aby redakcja zainterweniowała społecznie w Twojej sprawie? Zgłoś nam ALARM!

Ostatnie artykuły